- Kategoria: Lekcje konstrukcji odzieży
- Opublikowano: 10 sierpień 2015
No przecież, jeśli deser, to wszystko staje się oczywiste. To musi być makowiec. W końcu jesteśmy na krawieckim portalu zwanym papavero. A makowiec od zawsze był moim ulubionym deserem. Trochę się rozmarzyłam o ciastkach a teraz pora wracać do modelowania Waszej kieszeni.
Przygotowałyśmy już kieszenie. Część z Was spróbowała wykorzystać poprzednie lekcje i napotkała na ten sam problem. Kieszenie wyszły za małe. Niezależnie od tego jak wyglądały, załóżmy, że mniej więcej tak jak ta poniżej. Zakładamy też, że jest ona za mała i chcemy ją powiększyć.
Aby gdzieś naprawić trzeba będzie gdzieś trochę popsuć. O tym gdzie psujemy porozmawiamy za chwilę. Na początek popsujemy pomiędzy dekoltem a piersiami. Łączymy czubek zaszewki z dekoltem i rozcinamy wzdłuż tego odcinka oraz środka naszej zaszewki. Czyli tniemy nożycami po czerwonej linii.
A jak rozetniemy to rozsuwamy tyle, aby kieszenie były wystarczająco głębokie.
Zaznaczymy sobie środek nowej zaszewki (kieszeni). Spójrzcie, że dodałam do głębokości kieszeni dość sporo. Pytanie teraz brzmi, ile popsułam pomiędzy dekoltem a środkiem piersi.
W tym celu zerkamy na konstrukcję. Dodałam tam 1,5 cm. Czy to dużo? W przypadku modelu, który ma mieć wielką ozdobną zakładkę poszerzającą sukienkę, to dodatkowe 1,5 cm nie zostanie nawet zauważone przez Wasze oko. Spokojnie możemy tyle dodać.
A teraz pytanie gdzie popsuć, czyli w którą stronę narysować odcinek zgodnie, z którym rozcinamy formę. Czerwony to ten wykorzystany w przykładzie powyżej. Zielone to inne możliwe miejsca jego położenia. Czy widzicie gdzie popsujemy sukienkę w przypadku, gdy wybierzemy jedną z zielonych możliwości? A co się stanie, jeżeli wybierzemy niebieski odcinek, czyli taki, który swój koniec ma na środku przodu?
Komentarze
No dokładnie. I w takim przypadku mamy szew na środku przodu. No dobra, da się go po krawieckiemu usunąć. Ale tak matematycznie to psujemy tamto miejsce właśnie. A tego raczej nie chcemy, po co sobie psuć i przysparzać pracy przy naprawianiu takiego stanu.
A co się stanie ze środkiem przodu, gdy będziemy manewrować zgodnie z niebieskim odcinkiem?
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.